Årmøde 24 Top 2

Årsmøde i Diabetesforeningen - fokus på teknologi til blodsukkermåling

Vi skal tænke nyt for at knække den kroniske kurve. Kombinationen af et stigende antal kronisk syge og færre hænder til at tage sig af patienterne lægger et stigende pres på sundhedsvæsenet. Det pres kræver innovative løsninger.

På Diabetesforeningens årsmøde sætter vi fokus på, hvordan og hvorfor teknologi til blodsukkermåling er en af disse løsninger.

Du får dugfriske resultater fra forskningsprojekter om effekten af sensorer til blodsukkermåling til personer med type 2-diabetes. Du får samtidig en status på kampen for lige adgang til teknologi for alle med diabetes, samt et kig i krystalkuglen for, hvad fremtiden bringer i forhold til blodsukkermåling for både type 1- og type 2-diabetes. Og så får du et eksklusivt indblik i nye principper for diabetesbehandling i Danmark, set fra de regionale Steno-centre.

Årsmødet byder på en spændende dag med diabeteseksperter, brugererfaringer, stande med leverandører af diabetesudstyr, Diabetesbussen og ikke mindst en fantastisk musikoplevelse med diabetes-ambassadør, og Danmarks førende gospel- og soul-diva, Marie Carmen Koppel, som selv lever med type 1-diabetes.

Du får også løftet sløret for, hvilke tre forskningsprojekter, der er udvalgt af Diabetesforeningens brugerpanel til årets forskningslegater på hver 600.000 kroner.

Vi glæder os til at samle medlemmer, samarbejdspartnere, fagfolk, politikere og frivillige til en spændende dag med fokus på #diabeteskampen.

Program for dagen

9.00-10.00 - Registrering og morgenmad - besøg på stande

10.00-10.10 - Velkomst
v/ formand Jørgen Andersen, Diabetesforeningen

10.10-10.30 - Blodsukkermåling nu og i fremtiden
v/ forskningschef Tanja Thybo, Diabetesforeningen

10.30-11.00 - Hvilken betydning har kontrolleret måling af blodsukker for mennesker med type 2-diabetes?
Paneldebat med tre medlemmer, der har afprøvet en sensor i to uger.

11.00-11.20 - Pause/Besøg på stande

11.20-11.50 - Den bruger- og behovsstyrede behandling af diabetes
v/ Jan Erik Henriksen, Centerdirektør, Steno Diabetes Center Odense

11.50-12.20 - Uddeling af Diabetesforeningens forskningslegater

12.20-12.30 - Musikalsk indslag
v/ Marie Carmen Koppel, sangerinde og diabetesambassadør i Diabetesforeningen

12.30-13.30 - Frokost
(NB. deltagelse i frokosten imod egenbetaling på kr. 275 for ikke-delegerede).

13.00-13.30 - Besøg på stande og registrering af nyankomne til delegeretmøde

kl. 13.30 starter Diabetesforeningens vedtægtsbestemte delegeretmøde.

Har du lyst til at høre mere om Diabetesforeningens vigtige arbejde i 2023 og i de kommende år? Så bliv hængende til delegeretmøde kl. 13.30-16.45. Her stiller vi skarpt på, hvordan Diabetesforeningen i fremtiden kan tiltrække flere medlemmer med type 2-diabetes og hvordan vi kan skabe endnu mere plads til endnu flere ildsjæle. Klik her og hent programmet for delegeretmødet.

Klik her, og tilmeld dig

• BEMÆRK: Har du ikke modtaget en bekræftelsesmail efter tilmelding, så kontakt venligst Gitte Lippert på gtl@diabetes.dk for bekræftelse på din tilmelding.BS: LUKKET FOR TILMELDINGER

Begivenhed

Maj

Lørdag d. 25. maj 2024 kl. 09:00 - 17:00

Odense

ODEON
Odeons Kvarter 1
5000 Odense C

Diabetesforeningen

Program til delegeretmøde

Skal du også deltage i delegeretmødet? På mødet fremlægger bestyrelsen sin årsberetning og foreningens regnskab. Desuden behandler vi temaer om udvikling af foreningen.

Klik her, og hent program